اندیشه بان

اندیشه بان

جایی برای پاسداری از اندیشه
اندیشه بان

اندیشه بان

جایی برای پاسداری از اندیشه

حاشیه / مردادماه ۱۳۹۶

۱. اگر گاهی اوقات به «زنده بودنت» شک می‌کنی، بدون که زنده‌ای! شک نکردن به حیات نشونه‌ی مردنه. این روزا بدجوری ذهنم درگیر اینه که بفهمم زنده‌ام یا نه...


۲. سیاست‌ورزی درست، مصلحانه و نتیجه‌گرا در فضای استبدادی، کاری بوده که گروه‌های اصلاح‌گرای قبل از انقلاب نظیر نهضت آزادی در صدد انجامش بودن، ولی ناکام موندن. فراموش نکنیم که امروز هم همون شرایط کم و بیش برقراره. کوچک‌ترین اشتباهی در اصلاح‌طلبی واقعی ممکنه به حذف کامل اون توسط دیکتاتوری اقتدارگرا منجر بشه.


۳. بخشی از خطبه‌ی ۳۲ نهج‌البلاغه از زبان حضرت امیر: «ای مردم! در روزگاری کینه‌توز و پر از ناسپاسی و کفران نعمت‌ها قرارگرفته‌ایم. روزگاری که نیکوکار بدکار به شمار می‌آید و ستمگر بر تجاوز و سرکشی خود می‌افزاید. نه از آنچه می‌دانیم بهره می‌گیریم و نه از آنچه نمی‌دانیم می‌پرسیم و نه از حادثه مهمی، تا بر ما فرود نیاید، می‌ترسیم.»


۴. هم جذب کردن و هم جذب شدن هنر به حساب می‌آن. برخلاف تصور اکثریت بر این‌که ما ایرانی‌ها، آقایون و خانم‌ها، تو این زمینه خیلی هنرمندیم، اتفاقا برعکس خیلی هم بی‌هنریم! جذابیت‌ها تو جامعه‌ی ما خیلی سریع ایجاد می‌شه و با همون سرعت هم از بین می‌ره. خانم‌های ما باید یاد بگیرن چطور تک‌ عشقشون رو «جذب همیشگی» بکنن و آقایون ما هم باید یاد بگیرن چطور «جذب همیشگی» تک عشقشون بشن.


۵. بدون عشق کم‌کم مغز من از کار می‌افتد / نوار قلب من بر چرخه‌ی تکرار می‌افتد

شبیه آخرین برگ درختی پیر، در طوفان / که تا حالا نیافتاده ولی این بار می‌افتد                اصغر عظیمی‌مهر


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد