اندیشه بان

اندیشه بان

جایی برای پاسداری از اندیشه
اندیشه بان

اندیشه بان

جایی برای پاسداری از اندیشه

پیشنهاد / دی‌ماه ۱۳۹۴

۱. درباره فواید زندگی طبق برنامه خیلی صحبت شده و به نظرم بیشتر از این مقدار تاکید روی مسأله، می‌تونه اثر معکوس بذاره. یکی از کارهایی که مدتیه خودم بهش پایبندم و هر هفته انجامش می‌دم، دیدن فیلم، مستند یا ویدوئوهای جالب در غروب‌های دل‌گیر جمعه س. این کار نه تنها دانشم تو زمینه‌های مختلف رو بالا می‌بره، بلکه یه لذت شیرین رو جایگزین تلخی غروب‌های جمعه می‌کنه.


۲. مستند "Africa" ساخته‌ی ‌BBC سرشار از صحنه‌های نابِ این قاره‌ی شگفت‌انگیزه که دیدنش قطعا به وجد خواهد آوردتون! این مستند رو موقتا (تا قبل از فیلترشدن!) می‌تونید از لینک زیر دریافت کنید.

دانلود مستند Africa


۳. «بحثی در ایدئولوژی» کتابچه ایه شامل ‍‍۱۱ پرسش و پاسخ با دکتر علی شریعتی در باب ایدئولوژی. این کتابچه در سالیان اخیر، ذیل کتاب «جهان بینی و ایدئولوژی» و در فصل «ایدئولوژی ۲» به چاپ رسیده. چند عبارت زیبا از کتاب رو ذکر می کنم:

- یک ایدئولوژی انقلابی، همواره در بینش انسان‌های آگاه و انقلابی است که می‌تواند انقلابی بماند.

- ایدئولوژی مصلحتی و مصنوعی که بر اساس شرایط و اوضاع و احوال اجتماعی و اقتصادی - سیاسی انتخاب شده باشد ممکن است واقعا برای لحظاتی یا برای زمان محدودی در یک محدوده‌ی مکانی به‌درد‌بخور باشد اما هرگز ارزش آن را که آدمی برای آن آسان بمیرد، ندارد.

- اگر در طول تاریخ می‌بینیم که علم، منطق، تفکر مذهبی، عقل، فلسفه، ادبیات و هنر ابزار دست زور، ظلم، استثمار و اشرافیت است، آیا باید در جست‌و‌جوی آن باشیم که هنر و فلسفه و تعقل و منطق و علم را رها کنیم و راه تازه‌ای برای تکامل انسان بجوییم؟ وانگهی این حرف که برای سعادت انسان، مذهب و... را رها کنیم و به یاری علم و اقتصاد به او سعادت ببخشیم و عقل را در آموزش و پرورش جانشین خدا سازیم و یک اخلاق علمی و عقلی را بریده از زیربنای خداپرستی پی ریزیم، لااقل به اندازه‌ی دو قرن کهنه شده است.


۴. سایت خبری «عصر ایران»، و مخصوصا سرمقاله‌های سایت، پیشنهاد چهارم بنده ست.


۵. گروه موسیقی «چارتار» گروه تلفیقی نوپاییه که حسابی هم طرفدار پیدا کرده. ضمن رعایت قانون کپی‌رایت آهنگ زیر رو پیشنهاد می‌کنم:

نام ترانه: آسمان هم زمین می‌خورد

خواننده: آرمان گرشاسبی

ترانه سرا: احسان حائری

آهنگساز: آرش فتحی

تنظیم کننده: آیین احمدی‌فر

دانلود آهنگ آسمان هم زمین می‌خورد



+ از پیشنهادات دوستان در زمینه‌های مختلف، استقبال می‌کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
مینا پنج‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1394 ساعت 19:11

1/آخه مشکل اینجاست که روز جمعه انقد مامانه کار ازت کشیده که غروب که میرسه فقط میخوای اون لحظه بمیری

2/چش حتما

شماره های بعدی هم خیلی خوب بودن چیز دیگه ای نمیتونم بگم....!

بله این آهنگ چارتار و من گوش دادمش.
همین الان آهنگ مسری رو دارم گوش میدم از احسان خواجه امیری،اینم پیشنهاد ماالبته گمونم من مخاطب خاص یکی بودم و این آهنگ و سفارش داده واسه من بخونه

1. خوبه ک خنده گذاشتی ته نظرت.وگرنه های های گریه میکردم برات :دی
اما خارج از شوخی تو خستگی فیلم دیدن می چسبه ها!
2.بی بلا
آره آهنگ خیلی قشنگیه.مخصوصا اونجاش که میگه به قدری مسریه حالت که دارم عشق می گیرم. حالا یه کم توجه بیشتری کن به اون بنده خدایی که تو مخاطب خاصشی! البته به شرط این ک وجود خارجی داشته باشه :-D

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد